Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Sprzedaż greckich e-supermarketów stale rośnie

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Marta Szajbel | 2020-05-29 08:07:10
grecja, supermarkety, sprzedaż


Czy pandemia zmieni nawyki konsumentów greckich? Jak będzie wyglądać rzeczywistość po zakończeniu pandemii?

Zrzut ekranu 2020-05-29 o 09.03.25

Jedno jest pewne, zwiększona sprzedaż e-commerce, zakupy produktów antyseptycznych i domowe gotowanie pozostaną z nami na dłużej. Natomiast nawyki z czasów sprzed Covid-19, takie jak spokojne wędrówki po supermarketach, spożywanie posiłków w restauracjach i tawernach, najprawdopodobniej w najbliższym czasie nie będą miały miejsca dla większości Greków.

Zgodnie z wynikami badań Convert Group, nie jest przypadkiem, że supermarkety internetowe nadal wykazują wyjątkowo wysokie stopy wzrostu, nawet po zniesieniu większości ograniczeń w handlu stacjonarnym. Badania pokazały, że sprzedaż w supermarketach internetowych w okresie od 1 do 24 maja br. wykazała roczną stopę wzrostu sięgającą rzędu 180%.

 

Rynek nadal rośnie w zapierającym dech tempie, choć tempo wzrostu nie jest już tak wysokie jak w marcu (307%). Należy zaznaczyć, że przed pandemią tempo ekspansji supermarketów internetowych w Grecji było znacznie niższe. (35% grudzień 2019, 29% styczeń 2020)

 

Minimalnie wzrosła także średnia wartość zamówienia online przypadająca na jednego klienta – z 86 EUR przed pandemią do 96 EUR obecnie. W szczytowym okresie obowiązywania ograniczeń średnia wartość koszyka wzrosła nawet do 123 EUR. Zwiększyła się również liczba codziennych wizyt w supermarketach internetowych. Szacuje się, że średnia liczba codziennych wizyt w e-supermarketach w maju br. wyniosła 136 tys. w porównaniu do 71 tys. w okresie sprzed Covid-19.

 

Wg. A. Florosa z Nielsen, aż 22% greckich kupujących w e-sklepach to zupełnie nowi klienci, którzy zaczęli robić zakupy online podczas kwarantanny. Co najważniejsze, pomimo zniesienia ograniczeń w handlu klienci nadal robią podstawowe zakupy w supermarketach internetowych. Badania pokazują, że aż 42% kupuje w intrenecie produkty do higieny osobistej, 28% artykuły gospodarstwa domowego, 24% pakowaną żywność a 19% napoje.

 

Aby zrozumieć, jak bardzo zmieniły się zachowania greckich konsumentów w ciągu ostatnich trzech miesięcy, należy zaznaczyć, że pomimo, iż supermarkety osiągnęły ponad 1,5 mld EUR obrotów w ciągu 11 tygodni, czyli o około 400 mln EUR więcej niż w roku ubiegłym (według IRI Hellas), to wg Instytutu Badań Detalicznych Dóbr Konsumenckich (IELKA) w ostatnim kwartale miało miejsce aż 82,4 mln mniej wizyt w stacjonarnych supermarketach.

 

 

Na podstawie:

https://www.kathimerini.gr/

 






Wybrane
oferty polskich przedsiębiorstw

Domki na wodzie

Domki na wodzie są produkowane w głównej mierze w Polsce. Profesjonalne stocznie są rozlokowane w...
Polska - Kolonia Rybacka 2020-11-28 Dodał: Kamil Tyszko Turystyka, sport i rekreacja, Statki i łodzie Zobacz ofertę

Domki na wodzie

Domki na wodzie są produkowane w głównej mierze w Polsce. Profesjonalne stocznie są rozlokowane w...
Polska - Kolonia Rybacka 2020-11-28 Dodał: Kamil Tyszko Turystyka, sport i rekreacja, Statki i łodzie Zobacz ofertę

Czarter jachtów motorowych

Początki firmy Wypożyczalnia Mazury sięgają roku 2010, kiedy właściciel firmy zdecydował się na z...
Polska - Kolonia Rybacka 2020-11-28 Dodał: Kamil Tyszko Turystyka, sport i rekreacja, Statki i łodzie Zobacz ofertę

Zobacz więcej ofert