Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Sprzedażowy boom w sklepach kosmetycznych

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Marta Szajbel | 2020-05-25 16:41:59
grecja, kosmetyki, aktualności


Duży boom przeżyła branża kosmetyczna wraz z ponownym otwarciem sklepów detalicznych. Po długiej przerwie spowodowanej zamknięciem sklepów stacjonarnych w związku z rządowymi obostrzeniami, konsumenci ochoczo powrócili do zakupów kosmetycznych. Zwiększone wydatki na kosmetyki w pierwszym tygodniu rozluźnienia gospodarki związane były w dużej mierze z różnego rodzaju rabatami oferowanymi przez sklepy, które starły się „przypomnieć” konsumentom o swojej obecności. Gwałtowny wzrost odnotowany w pierwszych dniach wydaje się stopniowo malec wraz z upływem czasu.

 

Firmy, takie jak Dust + Cream, która posiadaja szeroką sieć sklepów stacjonarnych na terenie całej Grecji, bądź sieć drogerii Galerie de Beauté w minionych dniach podwoiły swoją sprzedaż w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.

 

Dust + Cream

Według szacunków sieci Dust + Cream, która wraz z uruchomieniem handlu detalicznego otworzyła 69 z 76 posiadanych przez siebie sklepów stacjonarnych -

Podwojenie obrotów w pierwszych dniach po otwarciu sklepów, nie będzie kontynuowane w późniejszym okresie z uwagi na negatywne nastawianie konsumentów oraz zmniejszenie dochodów

  • pod koniec tygodnia nastąpił stopniowy spadek ruchu, podczas gdy przeciętny koszyk zakupów konsumenckich skurczył się o co najmniej 25% w porównaniu do ubiegłego roku.
  • 15-krotny wzrost sprzedaży produktów w sklepie internetowym w okresie pandemii nie był wystarczający, aby pokryć zerowe przychody sklepów stacjonarnych

 

Galerie de Beauté

 

Firma posiada około 44 sklepów Galerie de Beauté oprócz centrów handlowych  jest obecna także w trzech domach towarowych

  • zaobserwowano podwojenie sprzedaży niektórych produktów w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku
  • w pierwszych dniach po otwarciu sklepów zaobserwowano duży wzrost sprzedaży produktów takie jak: farby do włosów, kosmetyki pielęgnacyjne do twarzy i perfumy (które podczas pandemii nie cieszyły się zainteresowaniem konsumentów)
  • Zaobserwowano zmniejszone zainteresowanie zakupem produktów do makijażu z uwagi na brak możliwości pobrania próbek produktów.

 

 

Na podstawie:

https://www.kathimerini.gr/1078442/article/oikonomia/epixeirhseis/ektina3h-pwlhsewn-sta-katasthmata-kallyntikwn





Wybrane
oferty polskich przedsiębiorstw

Eastchem Ltd, supplier of chemical raw materials, Potassium carbonate K2CO3, Potassium sulphate K...

Firma Eastchem Sp. z o. o. powstała w 2004r. w Zawierciu, spółka Eastchem jest bezpośrednim impor...
Polska - Zawiercie (miasto) 2020-11-24 Dodał: Pozostałe wyroby chemiczne, Wyroby chemiczne w formach podstawowych, Przemysł chemiczny i kosmetyczny Zobacz ofertę

ActCAD 2021 BIM

ActCAD BIM to najlepiej wyposażony produkt, posiada wszystkie funkcje ActCAD Professional oraz p...
Polska - Grodzisk Mazowiecki 2020-11-08 Dodał: Mariusz Ostrowski Maszyny dla przemysłu papierniczego, Maszyny dla przemysłu odzieżowego, Maszyny dla przetwórstwa spożywczego, Maszyny dla górnictwa i budownictwa, Maszyny dla metalurgii Zobacz ofertę

Taśma z nadrukiem - Taśmy pakowe z nadrukiem - Hurt i Detal

Taśmy z nadrukiem dla Twojej firmy w ilościach hurtowych i detalicznych. Realizuje zamówienia w c...
Polska - WARSZAWA 2020-10-21 Dodał: Paweł Bednarski Zdrowie i medycyna, Doradztwo/consulting/edukacja, Handel, IT/ICT, Usługi finansowe Zobacz ofertę

Zobacz więcej ofert