Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Ponad 1,4 mld EUR wyniosły obroty greckich supermarketów

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Marta Szajbel | 2020-05-19 07:04:58
grecja, iri, dane statystyczne, supermarkety


W okresie pomiędzy 24 lutego a 3 maja br. obroty greckich supermarketów w kategoriach towarów FMCG wzrosły o ponad 24%, co przekłada się kwotę sięgającą rzędu 1 429 mld EUR.

 

Zgodnie z danymi opublikowanymi przez IRI, w okresie od 24.02 -03.05 br. wzrost wartości sprzedaży w supermarketach (Grecja kontynentalna i Kreta, z wyłączeniem wysp) wyniósł 24% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego (25.02.2019-05.05.2019).

 

W okresie od 27.04 - 03.05 br. wzrost wartości sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego wyniósł 41,9%. Tak duża różnica wynika również z faktu, że analogiczny tydzień roku ubiegłego był tygodniem po Wielkanocy, który zazwyczaj charakteryzuje się niską sprzedażą.

 

Porównując zeszłoroczne wyniki okresu wielkanocnego (Wielki Tydzień poprzedzający Paschę jak i tydzień świąteczny), z analogicznym okresem roku bieżącego, można zauważyć tendencję wzrostową sięgającą rzędu + 11,3%. Obroty w roku ubiegłym kształtowały się na poziomie 239, 41 mln EUR natomiast w roku bieżącym kwota ta wyniosła 266,35 mln EUR.

 

W pierwszych czterech miesiącach br. (tzn. od 01.01- do 03.05) odnotowano wzrost wartości sprzedaży rzędu 15% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, tzn. Od 01.01 do 05.05 2019 r.

 

W okresie od 24.02-03.05 br. sprzedaż w 340 kategoriach produktowych w sieciach supermarketów (w tym produktów o zmiennej masie) wyniosła 1 429 mld EUR w porównaniu z 1 152 mld EUR w analogicznym okresie ubiegłego roku (25.02-05.05.2019) co oznacza ponad 24% wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. W całkowitym obrocie udział Aten wyniósł 53,9%, a Salonik 10,7%.

 

Spośród 340 kategorii produktów:

  • 168 to artykuły spożywcze (+22,5%),
  • 41 artykuły gospodarstwa domowego (+36,5%),
  • 45 artykuły higieny osobistej (+27,3%)
  • 86 inne kategorie (+17%).

 

Według pomiarów IRI największą sprzedaż pod względem wartości w dalszym ciągu wykazują żele antyseptyczne (+468,7%), suplementy diety (+342%), chusteczki antyseptyczne (+276%) i czysty alkohol (+242,5%).

 

Na podstawie:

https://www.capital.gr/epixeiriseis/3453773/tziros-ano-tou-1-4-dis-euro-se-deka-ebdomades-gia-ta-souper-market

https://www.iriworldwide.com/gr-GR/Insights/Publications

 





Wybrane
oferty polskich przedsiębiorstw

Produkcja podzespołów i elementów miedzianych

Przedsiębiorstwo ELECTRIS świadczy usługi w zakresie produkcji elementów i części z miedzi dla m....
Polska - Maków Podhalański 2020-11-23 Dodał: Magdalena Sikora Transport i logistyka, Energia i surowce odnawialne, Produkcja i przetwórstwo metali, Górnictwo i przemysł wydobywczy Zobacz ofertę

Pellet - EnPlus A1 (6/8mm)

Wood pellets - wholesale
Polska - WROCŁAW 2020-11-23 Dodał: Albert Kerno Energia i surowce odnawialne Zobacz ofertę

WIndy

Global Lift Polska Sp. z o.o działa od 1999 roku. Dostarcza dźwigi elektryczne, hydrauliczne, MRL...
Polska - WARSZAWA 2020-11-16 Dodał: Magdalena Taras Zdrowie i medycyna, Handel, Transport i logistyka, Architektura, Budownictwo Zobacz ofertę

Zobacz więcej ofert