Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Grecja: supermarkety reagują na pandemię

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Marta Szajbel | 2020-03-26 23:34:51
grecja, handel, covid-19, wzrost


IRI, wiodąca firma zajmująca się badaniem rynku towarów konsumpcyjnych i handlu detalicznego, przeanalizowała pierwsze dane dotyczące sprzedaży w supermarketach w związku z pojawieniem się koronawirusa w Grecji.

Na podstawie danych można stwierdzić, iż w terminie od 24/2 do 1/3 nastąpił zdecydowany, bo aż 41,8% wzrost wartości sprzedaży produktów kategorii FMCG i Bazaar, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (25/02/19 – 03/03/19).

Poniżej znajdują się 54 podstawowe kategorie produktów, na które wzrosło zapotrzebowanie. Najważniejsze z nich to:

  • chusteczki antybakteryjne (669%),
  • żele antyseptyczne (297%),
  • mydła kremowe (286%),
  • rośliny strączkowe (187%),
  • makaron (176%),
  • ryż (173%),
  • dania gotowe (162%),
  • środki do czyszczenia (160%),
  • mąka (153%),
  • silne środki czyszczące (104%) itp.
Zrzut ekranu 2020-03-27 o 00.27.39

 

Zrzut ekranu 2020-03-27 o 00.27.51

 

 

Na podstawie: https://www.iriworldwide.com/gr-GR/Insights/news/Coronavirus