Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Rynek nabiału w Grecji

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Marta Szajbel | 2019-04-16 10:24:51
nabiał, mleko, aktualnosci, rynek grecki, 2018, dane statystyczne


Zgodnie z danymi statystycznymi za rok 2018 r.*, wysokość sprzedaży produktów mleczarskich w Grecji szacuje się na poziomie 3 mld EUR. Grecki rynek mleczarski jest zdecydowanie rynkiem „markowym” gdyż udział produktów Private Label (PL) wynosi łącznie mniej niż 10%. Rynek charakteryzuje się intensywną konkurencyjnością z udziałem zaledwie kilku największych przedsiębiorstw. Śmiało można stwierdzić, że w rezultacie 5 największych firm mleczarskich stanowi aż 40% całkowitej wielkości rynku. 

Najważniejsze firmy greckie sektora mleczarskiego, według danych dot. wartości sprzedaży w roku 2018*:

  1. FrieslandCampina Hellas - ΝΟΥΝΟΥ (11,2%)
  2. OPTIMA (8%),
  3. DELTA (7, 6%),
  4. OLYMPOS (7,1%),
  5. FAGE (5%)
  6. DODONI (4,1%)

Privale Label (9,6%)

 

Najważniejsze produkty branży mleczarskiej w Grecji (wysokość sprzedaży, 2018)

  • sprzedaż sera stanowi 50% wartości sprzedaży całego rynku mleczarskiego; wartość sprzedaży sera feta jak żółtych serów są podobne.
  • mleko, stanowi 25% całego rynku,
  • jogurt stanowi 17%
  • mleka dla niemowląt w proszku (3%),
  • masła (2%)
  • śmietany (2%)

Mleko białe:

  • FrieslandCampina Hellas - ΝΟΥΝΟΥ (23,5%),
  • DELTA (21%),
  • OLYMPOS (13,6%)
  • MEVGAL (3,6%)
  • Privale Label (20,3%)

Mleko pasteryzowane:

  • FrieslandCampina Hellas -ΝΟΥΝΟΥ (28,7%)
  • DELTA (21,9%)
  • OLYMPOS (21,8%),
  • Private Label (21%)

Śmietany:

  • Private Label (27,3%)
  • FrieslandCampina Hellas -ΝΟΥΝΟΥ (20,6%)
  • FAGE (14,7%),
  • OPTIMA (11,3%),
  • LEADER (6,4%)
  • OLYMPOS (3,9%)

Ser zółty:

  • FrieslandCampina Hellas -ΝΟΥΝΟΥ (16,6%)
  • FAGE (14,1%)
  • Private Label (12,3%) (W rzeczywistości udział prywatnych etykiet byłby jeszcze wyższy, jeżeli pod uwagę wzięte zostałyby sery „holenderskie” (4,1%) i „niemieckie” (6,6%) sprzedawane w handlu detalicznym)

Mleko w proszku dla nimowląt: 

  • FrieslandCampina Hellas -ΝΟΥΝΟΥ (39,5%)
  • Giotis (38,8%)

 

*na podstawie danych IRI Company

 

Artykuł na podstawie:

https://www.businessnews.gr/article/140524/sta-3-dis-eyro-i-agora-galaktokomikon-stin-ellada