Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Obroty supermarketów wzrosły o 2,2% w 2018 roku

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Marta Szajbel | 2019-01-24 14:49:20
aktualności, grecja, rynek grecki, paih

Greckie supermarkety odnotowały ponad dwuprocentowy wzrost wpływów wynikających ze sprzedaży w ujęciu rocznym. Tendencja wzrostowa utrzymuje się od roku 2017, po wcześniejszych latach stagnacji.

 

Według danych opublikowanych przez firmę badawczą Nielsen, wpływy ze sprzedaży z supermarketów w całym 2018 roku wzrosły o 2,2% w porównaniu do analogicznego okresu z roku poprzedniego (pomiary dotyczą sklepów powyżej 100 m2, wyniki badań dot. Grecji kontynentalnej i Krety, z wyłączeniem pozostałych wysp). Oznacza to, iż łączna suma obrotów w roku 2018 wyniosła około 9,36 mld euro w porównaniu do ok. 9,16 mld euro w roku 2017 i ok. 9,02 mld w roku 2016.

Zgodnie z informacjami, produkty typu FMCG, (Fast Moving Consumer Goods), czyli – produkty sprzedawane często i po względnie niskich cenach, tzn. towary codziennego użytku; żywność i produkty inne niż spożywcze, odnotowały minimalny wzrost sprzedaży (poniżej poziomu wzrostu całej branży), natomiast produkty nieżywnościowe łącznie odnotowały wzrost sprzedaży o 1,8%. W szczególności: produkty do higieny osobistej, które odnotowały wzrost wartości sprzedaży o 2,4%, produkty gospodarstwa domowego (detergenty, środki czyszczące itp.) wzrosły o 3% w porównaniu z rokiem poprzednim. Wzrost wartości sprzedaży w podkategorii żywności i napojów wyniósł w roku 2018 - 1,5%.

Po raz kolejny, wysokie wskaźniki wzrostu odnotowano w kategorii produktów świeżych i „na wagę” (niepakowane owoce, warzywa, ryby, wędliny, kiełbasy, sery), odnotowując wzrost wartości sprzedaży o 2,9%. Największy wzrost o 4, 8% zaobserwowano w kategoriach Bazaar, które obejmują odzież, urządzenia elektryczne, książki, narzędzia, artykuły ogrodowe, części samochodowe, sprzęt gospodarstwa domowego, artykuły najczęściej znajdujące się w supermarkecie.

 

Dwie ważne tendencje kontynuowane w 2018 roku to:

  • udział marek własnych na poziomie 15%
  • duże promocje na ponad 50% podstawowych produktów w supermarketach

 

Na podstawie: http://www.kathimerini.gr/1005210/article/oikonomia/epixeirhseis/ay3h8hke-kata-22-o-tziros--twn-soyper-market-to-2018