Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Wizytacja Międzynarodowych Targów FEMMINA PRET-A-PORTER - ATHENS FASHION TRADE SHOW 2017

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Marta Szajbel | 2017-04-11 12:06:08
wizytacja, targi, moda, odzież, obuwie, wphi, ateny, promocja, grecja, polska, współpraca

Wizytacja Międzynarodowych Targów FEMMINA PRET-A-PORTER - ATHENS FASHION TRADE SHOW 2017, które odbyły się w dniach 27.01 - 30.01.2017 r. w Metropolitan Expo w Atenach.

Wizytacja Międzynarodowych Targów FEMMINA PRET-A-PORTER - ATHENS FASHION TRADE SHOW 2017, które odbyły się w dniach 27.01 - 30.01.2017 r. w Metropolitan Expo w Atenach.

FEMMINA pert-a-porter to największe na Bałkanach targi mody prezentujące produkty takie jak odzież, obuwie, bieliznę, akcesoria i biżuterię. Celem wizytacji było zbadanie efektów handlowych związanych z organizacją stoiska informacyjnego WPHI Ateny na targach w edycji 2016. W ubiegłorocznym programie znalazły się m. in. pokaz najnowszych kolekcji polskich projektantów mody zorganizowany przez Ambasadę RP w Atenach, poprzedzony kampanią promocyjną. Polskie firmy odzieżowe uczestniczące w misji do Aten na stoisko WPHI Ateny miały okazję prezentacji swojej oferty eksportowej.

Podczas wizytacji targów prowadzono rozmowy z przedsiębiorcami greckimi o potencjalnej współpracy z Polską i wpływu ubiegłorocznej prezentacji polskiej oferty eksportowej na zainteresowanie rynkiem polskim. Przedstawiciel WPHI odbył 51 spotkań B2B z przedsiębiorcami greckimi. Pomimo dużego zainteresowania greckich przedsiębiorców polską ofertą nie zanotowano obiecujących kontaktów handlowych w zakresie importu polskiej odzieży. Polski eksport w 2016 r. w działach '61/'62 odzież i dodatki odzieżowe, z dzianin i inne niż z dzianin wzrósł z 2,3 mln Euro do 5,2 mln Euro wykazując wysoki wzrost o 125,9 %.

Duża dynamika eksportu jest związana głównie z działalnością firmy z kapitałem tureckim, która nie była podmiotem promocji prowadzonej przez WPHI oraz Ambasadę RP w Atenach. Spółka handluje odzieżą produkowaną w Turcji. Zapewne bezpośrednio z Turcji trafiła do Grecji. Dominującymi partnerami Grecji w imporcie odzieży są Włochy i Turcja. Dlatego niezwykle trudno będzie wprowadzić polską odzież na rynek grecki.

90bd1d9474a7451171fe7685caa52c8f