Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Sprawozdanie z udziału WPHI Ateny w 8 Międzynarodowych Targach HO.RE.CA 2013.

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Marta Szajbel | 2016-09-27 11:27:17
grecja, greece, ελλάδα, wphi, targi

Targi HORECA dzięki dobrze skoordynowanej kampanii reklamowej, przyciąga setki tysięcy zwiedzających z Grecji i za granicy, którzy tłumnie odwiedzają wystawę podczas czterech dni targowych.

HORECA 2013 odbyły się w Metropolitan Expo, International Airport "Eleftherios Venizelos" – Exhibition Center w Atenach i były największym wydarzeniem wystawienniczym obejmującym cały zakres hotelarstwa i gastronomii (wyposażenie hoteli, restauracji, kawiarnie, napoje, artykuły spożywcze), jakie kiedykolwiek odbyły się w Grecji. Zgromadziły 468 wystawców i 125 tys. odwiedzających z 40 tys. firm. Tak wielkie zainteresowanie targami zaskoczyło nawet organizatorów! Liczba zarówno wystawców i zwiedzających, wysoka estetyka ekspozycji, interaktywnych i edukacyjnych imprez równoległych, jak również umów handlowych zawartych w czasie trwania targów, po raz kolejny udowodniły, że HORECA jest nie tylko instytucją wystawienniczą dla sektora turystyki i gastronomii, ale również jest niezwykle istotnym forum dla całego przemysłu hotelarskiego i przemysłu gastronomicznego w Grecji.

 

Wydział Promocji Handlu i Inwestycji zajmował stoisko C 10 w pawilonie IV o powierzchni 16 m2. Stoisko znajdowało się w dobrym punkcie pierwszego rzędu w sąsiedztwie największych firm działających w branży gastronomicznej z terenu Grecji. Na stoisku WPHI prowadzono rozmowy z przedsiębiorcami greckimi zainteresowanymi współpracą z polskimi firmami eksportowymi oraz prezentowano także materiały otrzymane z Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi dotyczące projektu „Poznaj Dobrą Żywność” promującego laureatów - firmy produkcyjne, które działają w obszarach związanych z tematyką targów. Prezentacja dotyczyła firm polskich, które działają w branży spożywczej w zakresie produkcji i sprzedaży. Rozprowadzano także wydawnictwa własne m.in. ulotkę o WPHI, broszurę Polska w Pigułce (w języku greckim) oraz materiały: Ministerstwa Gospodarki, Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Polskiej Organizacji Turystycznej oraz miasta Zamość.

Na stoisku WPHI gościli przedstawiciele dwóch firm z Polski: Big Brands Group sp. z o.o. z siedzibą w Sokołowie oraz Futura Drink s.c. z siedzibą w Wołominie. Współpraca z przedstawicielami firm polskich podczas trwania targów układała się wzorcowo. Reprezentanci obu firm nawiązali liczne kontakty handlowe.

Podczas targów pracownicy WPHI prowadzili rozmowy z przedsiębiorcami greckimi zainteresowanymi współpracą z polskimi firmami eksportowymi działającymi w branży oraz przedstawiali ofertę firm polskich. Greccy przedsiębiorcy wykazywali duże zainteresowanie produktami z Polski. Przeprowadzono ponad 400 rozmów z greckimi importerami. Bezpośrednio, na karty firm chcących podjąć współpracę z polskimi producentami wpisało się 75 importerów. Kilkadziesiąt zadeklarowało kontakt z WPHI w sprawie podjęcia współpracy z polskim producentami.